DVD lemezek

A DVD-k számozása a könyvek jelölésének megfelelően van kialakítva.

1db lemezek ára 1200 Ft/db.

Dupla lemezek (5ab és a10ab) ára 2200 Ft

Hármas albumban vásárolva 3000Ft/album

Négyes albumban vásárolva 4000Ft/album

Postai csomagküldés esetén árainkhoz jön még a postaköltség.
Ezen az áron kaphatók a dvd-k az előadásokon is.

1/a.

Akarom a jót és teszem a rosszat” – Miért van ez így?
( Az „egész”-séges ember nevelése – a sorozat bevezető előadása)

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
  • Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói

1/b.

A felnőtt kor szakaszainak életfeladatai – krízisek és lehetőségek

  • Tényleg a húszéveseké a világ?
  • A felnőtt lét 9 stációja – esélyek és tipikus veszélyek
  • Beteljesülés, vagy leépülés?
  • „Istenköszöntésre kísérnek a fények” (Liszt: Les Preludes – Sinkovits I.)

1/c.

A kisgyermekkor életfeladatai

  • Hogyan alakul ki a személyközpontú világkép egy fogyasztói társadalomban?
  • Az önbizalom kialakulásának feltételei
  • A kényeztetésről és a hisztiről
  • Milyen alapok hiányoznak a gyanakvó és panaszkodó emberekben?
  • Gyermeki és gyerekes felnőttkori vonások

1/d.

A kisgyermek és az óvodás kor

  • Tipikus kisgyerek- és óvodáskori gondok
  • Hogyan tanulnak?
  • Különóra? Szabad játszás?
  • Mikor óvodaérett?
  • A nem identitás kialakulása
  • Kényeztetés, dac, hiszti
  • A jó kapcsolódás megalapozása
  • Agresszió, testvérféltékenység

2/a.

A kisiskolás kor életfeladatai

  • Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?
  • Van „kisiskolás” felnőtt is?
  • Az értékelés – nagyhatalom

2/b.

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

  • Mi a tét?
  • Légy azzá, ami vagy!
  • A nemi identitás kialakulása
  • Amikor hiányzik, vagy torz az apakép

2/c.

A döntésképesség fejlesztése

  • Már a szülők is döntésképtelenek?
  • Fejleszthető-e a döntésképesség?
  • Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók

2/d.

A Művészet (zene-játék-mese) úri passzió, vagy emberi létszükséglet?

  • A mesék élni tanítanak
  • Játék nélkül nem tud felnőni az ember?
  • Zene és tanulás
  • A zene automatikus hatásmechanizmusa
  • Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
  • ,,A zene pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni” (Németh László)

3/a.

Serdül a kölök! (A serdülőkor életszakaszai 1.)

  • Osztottak még nekünk lapot?  Vagy most már mindegy?
  • A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
  • Túlélés vagy új születés?

3/b.

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnkak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?
  • A zene automatikus hatása

A művészet (zene) szerepe a nevelésben

  • Zene és tanulás
  • Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
  • „A zene … pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni
                                                     (Németh László)

3/c.

A bűvös motiváció  (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

  • Hogyan működik? Miért nem?
  • A Külső motiváció
  • Belső motiváció
  • Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon

3/d.

Mechanikus vagy organikus gondolkodás

  • A nagy veszély: a személyiség legkésőbb az ifjúkorra szétesik
  • A teljes ember nevelésének kulcsa: az "organikus" gondolkodás, -közösség, -szeretet és élet.
  • Mi köze van ennek a felelőtlen felnőttekhez?
  • Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?
  • Merjünk összefüggésekben gondolkozni! Ne vesszünk el a részletekben!
  • Hogyan segíthetjük a teljes személyiség kibontakozását?

4/a.

Királyi Én születik – nagykamaszok és ifjak

  •  Elengedni – de éppen most?!
  • (M)ilyen a kamaszunk?
  • Nevelői feladatunk: “nyitott tenyérrel szeretni ” – Hogyan?
  • Mennyire és miben támogassuk?
  • Hogyan válnak az értékek belsővé?
  • Tipikus veszélyek – amikor megreked a fejlődés
  • Meddig tart a serdülés?

4/b.

A harag kezelése

  • Érted haragszom!
  • A harag kezelése: tanulható, tanítható!
  • Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.

4/c.

 „Férfinak és nőnek teremtette…”

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)

5/ab. 

Fegyelmezés és tekintély

  • Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
  • A fegyelem tanítása a szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése.
  • És ha a nevelő fegyelmezetlen?
  • Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
  • Mikor, mennyit, hogyan?
  • Nincs vezetés tekintély nélkül?
  • A ,,Nevelt nevelő” eszköztára
  • A személyiségünk magvában erő van! Éljünk vele!
  • A leghatékonyabb eszközök, tényezők
  • Ki lehet hiteles tekintélyszemély?
  • Ellenőrzés, vagy bizalom?

 5/c. 

Bízz benne(m)! Mire képes a bizalom a nevelésben és a vezetésben?

  • Lehetséges bizalommal vezetni manapság?
  • Mit jelent a bizalompedagógia a gyakorlatban, az egyes életkorokban és vezetőként? (Kisgyermekek, kisiskolások, serdülők – munkatársak)

6/a.

 Don Bosco bizalompedagógiája

  • Don Bosco – egy igazán nagy bizalompedagógus
  • Hogy csinálta?
  • Mit tanulhatunk a mai világban tőle?

6/b.

Önbizalom, önértékelés    

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • Ki a vonzó?
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?

7/a.

Bizalompedagógia a felnőttkorban

  • Amikor a tapasztalatok elnyomnak minden bizalmat:
    az új mérce – a végtelen
  • “Segíts magadon, az Isten is megsegít”?
  • Bizalmunk és a másik generáció
  • Amikor nem értjük Istent

7/b.

Fejleszt, vagy rombol? Okos eszközök - A függőség kialakulása és megoldásaink.

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?

8/a.

 „Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”
Kötődéspedagógia / 1.

  • Mi a társas intelligencia?
  • Hogyan „kapunk el” egy érzést?
  • A tükörneuronok – még a szándékot is megfejtik?
  • Miért nem segít mindenki azonnal?
  • Az empátia segítő és gátló tényezői
  • Miért vagyunk on-line bátrabbak, mint szemtől szembe?
  • „Te” vagy „Az”  – Kinek, minek nézzük egymást?
  •  Fontos vagy nekem! – Az építő kapcsolatok jelentősége

8/b.

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”
Kötődéspedagógia / 2.

  • Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?
  • Gyógyító és mérgező kapcsolatok
  • Az öröm-képesség
  • Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke

8/c.

Szexuális nevelés

  • A szexuális nevelés – Mikor? Mennyi? Mi tartozik ide?
  • Kapcsolatunk a testünkkel (ruházkodás, szemérem, szexualitás, testkép)
  • Vonzalom, intimitás  – Ki a vonzó?
  • Erotikus kötődés
  • A házassági szövetségkapcsolat (erotikus-szellemi-testi-isteni kötődés)

9/a.

A barátság – a szeretés és a kapcsolódás kiváló iskolája

  • Hogyan tudjuk fenntartani a kapcsolatainkat?
  • A szeretet – munka, művészet, avagy csak “megtörténik” velünk?
  • Az egészséges kötődés alapjait tanulni kell – és lehet
  • Vigyázat! Olyan, “mintha”… -A kötődések “álformái”
  • A BARÁTSÁG – az egészséges kötődés megkerülhetetlen iskolája
  • A barátság szabadidős ráadás, vagy a szerelem iskolája?

10/ab.

Szövetségben élve

  • Mély, megbízható életszövetségre vágyunk
  • Tanuljuk, tanítsuk az elkötelezett kapcsolatképességet!
  • A szövetségi élet jellemzői és gyümölcsei
     
  • A vágyakozás szerepe
  • Az adományok, a feladatok és a szív cseréje
  • Váltójáték a szeretetkapcsolatban
  • A hitre nevelés útja
  • A véges ember szövetsége a végtelen Istennel

10/c.

A Házaspárok útján

  • Szövetség és eszmény a házasság hétköznapjaiban
  • Házasságunk állomásai, és jelentős tényezői
  • A formálódásunk esélyeit jelentő fordulópontok

11/a.

Személyiségünk eredetiségének kibontakoztatása

  • Ki törődik azzal, hogy kivé válhatok? Hogyhogy hiányzik az eszménypedagógia a nevelésből?
  • Hogyan találhatjuk meg egyéni küldetésünket?
  • Milyen a hatékony személyes eszmény? Miért szükséges?
  • Mit tehetünk érte? Az eszménypedagógia módszerei kisgyermekkorban, kisiskolásoknál.

11/b.

Eszménypedagógia a serdülőkorban

  • A felnőtté válás kulcsa a személyes eszmény megtalálása
  • Lesz-e saját identitása, vagy sodródik a tömeggel?
  • Minden törékeny. Az eszmény is. Hogyan vigyázzunk rá?
  • Hogyan válik életalakítóvá egy vízió?
  • Rajongás? Bálványozás? Álomvilág? – Hagyjuk? Tiltsuk? Segítsük?
  • Létezik negatív eszmény?
  • Örömre vagy kötelességre nevelés? A vágyakozás személyiségformáló funkciója
  • A belső motiváltság, a szabadság és a nagylelkűség pedagógiája