Elsődleges fülek
DVD lemezek
A DVD-k számozása a könyvek jelölésének megfelelően van kialakítva.
1db lemezek ára 1200 Ft/db.
Dupla lemezek (5ab és a10ab) ára 2200 Ft
Hármas albumban vásárolva 3000Ft/album
Négyes albumban vásárolva 4000Ft/album
Postai csomagküldés esetén árainkhoz jön még a postaköltség.
Ezen az áron kaphatók a dvd-k az előadásokon is.
1/a.
Akarom a jót és teszem a rosszat” – Miért van ez így?
( Az „egész”-séges ember nevelése – a sorozat bevezető előadása)
- Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
- Miért nem működik, pedig százszor is elmondjuk?
- Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
- Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
- Jobb agyféltekénk speciális funkciói
1/b.
A felnőtt kor szakaszainak életfeladatai – krízisek és lehetőségek
- Tényleg a húszéveseké a világ?
- A felnőtt lét 9 stációja – esélyek és tipikus veszélyek
- Beteljesülés, vagy leépülés?
- „Istenköszöntésre kísérnek a fények” (Liszt: Les Preludes – Sinkovits I.)
1/c.
A kisgyermekkor életfeladatai
- Hogyan alakul ki a személyközpontú világkép egy fogyasztói társadalomban?
- Az önbizalom kialakulásának feltételei
- A kényeztetésről és a hisztiről
- Milyen alapok hiányoznak a gyanakvó és panaszkodó emberekben?
- Gyermeki és gyerekes felnőttkori vonások
1/d.
A kisgyermek és az óvodás kor
- Tipikus kisgyerek- és óvodáskori gondok
- Hogyan tanulnak?
- Különóra? Szabad játszás?
- Mikor óvodaérett?
- A nem identitás kialakulása
- Kényeztetés, dac, hiszti
- A jó kapcsolódás megalapozása
- Agresszió, testvérféltékenység
2/a.
A kisiskolás kor életfeladatai
- Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?
- Van „kisiskolás” felnőtt is?
- Az értékelés – nagyhatalom
2/b.
Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat
- Mi a tét?
- Légy azzá, ami vagy!
- A nemi identitás kialakulása
- Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
2/c.
A döntésképesség fejlesztése
- Már a szülők is döntésképtelenek?
- Fejleszthető-e a döntésképesség?
- Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók
2/d.
A Művészet (zene-játék-mese) úri passzió, vagy emberi létszükséglet?
- A mesék élni tanítanak
- Játék nélkül nem tud felnőni az ember?
- Zene és tanulás
- A zene automatikus hatásmechanizmusa
- Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
- ,,A zene pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni” (Németh László)
3/a.
Serdül a kölök! (A serdülőkor életszakaszai 1.)
- Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
- A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
- Túlélés vagy új születés?
3/b.
A (le)építő kritika
- Miért fáj, ha kritizálnkak?
- Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
- Technikák, törvényszerűségek
- Mit tegyünk, mit ne?
- A zene automatikus hatása
A művészet (zene) szerepe a nevelésben
- Zene és tanulás
- Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
- „A zene … pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni
(Németh László)
3/c.
A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)
- Hogyan működik? Miért nem?
- A Külső motiváció
- Belső motiváció
- Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon
3/d.
Mechanikus vagy organikus gondolkodás
- A nagy veszély: a személyiség legkésőbb az ifjúkorra szétesik
- A teljes ember nevelésének kulcsa: az "organikus" gondolkodás, -közösség, -szeretet és élet.
- Mi köze van ennek a felelőtlen felnőttekhez?
- Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?
- Merjünk összefüggésekben gondolkozni! Ne vesszünk el a részletekben!
- Hogyan segíthetjük a teljes személyiség kibontakozását?
4/a.
Királyi Én születik – nagykamaszok és ifjak
- Elengedni – de éppen most?!
- (M)ilyen a kamaszunk?
- Nevelői feladatunk: “nyitott tenyérrel szeretni ” – Hogyan?
- Mennyire és miben támogassuk?
- Hogyan válnak az értékek belsővé?
- Tipikus veszélyek – amikor megreked a fejlődés
- Meddig tart a serdülés?
4/b.
A harag kezelése
- Érted haragszom!
- A harag kezelése: tanulható, tanítható!
- Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
4/c.
„Férfinak és nőnek teremtette…”
- Uniszex? Fából vaskarika?
- Egy nyelvet beszélünk?
- Más az agyunk is?
- „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
5/ab.
Fegyelmezés és tekintély
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelem tanítása a szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése.
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
- Mikor, mennyit, hogyan?
- Nincs vezetés tekintély nélkül?
- A ,,Nevelt nevelő” eszköztára
- A személyiségünk magvában erő van! Éljünk vele!
- A leghatékonyabb eszközök, tényezők
- Ki lehet hiteles tekintélyszemély?
- Ellenőrzés, vagy bizalom?
5/c.
Bízz benne(m)! Mire képes a bizalom a nevelésben és a vezetésben?
- Lehetséges bizalommal vezetni manapság?
- Mit jelent a bizalompedagógia a gyakorlatban, az egyes életkorokban és vezetőként? (Kisgyermekek, kisiskolások, serdülők – munkatársak)
6/a.
Don Bosco bizalompedagógiája
- Don Bosco – egy igazán nagy bizalompedagógus
- Hogy csinálta?
- Mit tanulhatunk a mai világban tőle?
6/b.
Önbizalom, önértékelés
- A helyes önértékelés kialakulása
- Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
- Ki a vonzó?
- „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
7/a.
Bizalompedagógia a felnőttkorban
- Amikor a tapasztalatok elnyomnak minden bizalmat:
az új mérce – a végtelen - “Segíts magadon, az Isten is megsegít”?
- Bizalmunk és a másik generáció
- Amikor nem értjük Istent
7/b.
Fejleszt, vagy rombol? Okos eszközök - A függőség kialakulása és megoldásaink.
- A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
- Életkorhoz illő használat
- Hogyan válik valaki függővé?
- A Patkány Hotel kísérlet
- Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
- Van védelem? Tanítható?
- Mire való a gép? Mire való az agy?
8/a.
„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”
Kötődéspedagógia / 1.
- Mi a társas intelligencia?
- Hogyan „kapunk el” egy érzést?
- A tükörneuronok – még a szándékot is megfejtik?
- Miért nem segít mindenki azonnal?
- Az empátia segítő és gátló tényezői
- Miért vagyunk on-line bátrabbak, mint szemtől szembe?
- „Te” vagy „Az” – Kinek, minek nézzük egymást?
- Fontos vagy nekem! – Az építő kapcsolatok jelentősége
8/b.
„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”
Kötődéspedagógia / 2.
- Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?
- Gyógyító és mérgező kapcsolatok
- Az öröm-képesség
- Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke
8/c.
Szexuális nevelés
- A szexuális nevelés – Mikor? Mennyi? Mi tartozik ide?
- Kapcsolatunk a testünkkel (ruházkodás, szemérem, szexualitás, testkép)
- Vonzalom, intimitás – Ki a vonzó?
- Erotikus kötődés
- A házassági szövetségkapcsolat (erotikus-szellemi-testi-isteni kötődés)
9/a.
A barátság – a szeretés és a kapcsolódás kiváló iskolája
- Hogyan tudjuk fenntartani a kapcsolatainkat?
- A szeretet – munka, művészet, avagy csak “megtörténik” velünk?
- Az egészséges kötődés alapjait tanulni kell – és lehet
- Vigyázat! Olyan, “mintha”… -A kötődések “álformái”
- A BARÁTSÁG – az egészséges kötődés megkerülhetetlen iskolája
- A barátság szabadidős ráadás, vagy a szerelem iskolája?
10/ab.
Szövetségben élve
- Mély, megbízható életszövetségre vágyunk
- Tanuljuk, tanítsuk az elkötelezett kapcsolatképességet!
- A szövetségi élet jellemzői és gyümölcsei
- A vágyakozás szerepe
- Az adományok, a feladatok és a szív cseréje
- Váltójáték a szeretetkapcsolatban
- A hitre nevelés útja
- A véges ember szövetsége a végtelen Istennel
10/c.
A Házaspárok útján
- Szövetség és eszmény a házasság hétköznapjaiban
- Házasságunk állomásai, és jelentős tényezői
- A formálódásunk esélyeit jelentő fordulópontok
11/a.
Személyiségünk eredetiségének kibontakoztatása
- Ki törődik azzal, hogy kivé válhatok? Hogyhogy hiányzik az eszménypedagógia a nevelésből?
- Hogyan találhatjuk meg egyéni küldetésünket?
- Milyen a hatékony személyes eszmény? Miért szükséges?
- Mit tehetünk érte? Az eszménypedagógia módszerei kisgyermekkorban, kisiskolásoknál.
11/b.
Eszménypedagógia a serdülőkorban
- A felnőtté válás kulcsa a személyes eszmény megtalálása
- Lesz-e saját identitása, vagy sodródik a tömeggel?
- Minden törékeny. Az eszmény is. Hogyan vigyázzunk rá?
- Hogyan válik életalakítóvá egy vízió?
- Rajongás? Bálványozás? Álomvilág? – Hagyjuk? Tiltsuk? Segítsük?
- Létezik negatív eszmény?
- Örömre vagy kötelességre nevelés? A vágyakozás személyiségformáló funkciója
- A belső motiváltság, a szabadság és a nagylelkűség pedagógiája