|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szombathely
Martineum Felnőttképző Akadémia
Karmelita utca 1.
bővebben
A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
- korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
- ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.
A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:
Képes:
- az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
- organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
- a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
- a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
- a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
- a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
- bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
- J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
- szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.
A képzés fejleszti
- a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
- a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
- a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.
Autonómiája és felelőssége:
- széleskörű nevelői feladatok ellátása;
- alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;
A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.
A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szombathely
Püspöki Palota, Szombathely
Berzsenyi Dániel tér 3.
bővebben
A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
- korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
- ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.
A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:
Képes:
- az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
- organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
- a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
- a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
- a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
- a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
- bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
- J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
- szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.
A képzés fejleszti
- a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
- a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
- a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.
Autonómiája és felelőssége:
- széleskörű nevelői feladatok ellátása;
- alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;
A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.
A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.
|
Budapest
Aelia Sabina Alapfokú Művészeti Iskola Budapest III.kerület
Harrer Pál u 7.
bővebben
A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? - című előadás kifejezetten zeneisek szemszögéből.
- Öröklött adottságaink mennyire határozzák meg a boldogulásunkat?
- Hogyan lehet felkészíteni gyermekeinket a bizonytalan élethelyzetekre?
- Mire jó a mese, a beszélgetés, és a többi "haszontalan" időtöltés?
Isaszeg
Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola
Templom utca 72
bővebben
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelmezés szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése
- Tipikus akadályok
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- A hatékony fegyelmezés eszközei
- Mikor? Hogyan? Hogyan ne? Büntetés? Irgalom?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
|
Kecskemét
Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola
Szent Imre utca 9.
bővebben
- Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?
- Van „kisiskolás” felnőtt is?
- Mire figyeljünk, hogy egészségesen, boldogan fejlődjön?
- Iskolakísérő feladatok. Az értékelés – nagyhatalom
|
Kaposvár
KAPOSVÁR, Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Pázmány Péter u. 32/B
bővebben
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelmezés szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése
- Tipikus akadályok
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- A hatékony fegyelmezés eszközei
- Mikor? Hogyan? Hogyan ne? Büntetés? Irgalom?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
|
|
Budapest
Rózsafüzér Királynéja Róm. Kat. Plébánia, BUDAPEST
Thököly út 56.
bővebben
- Uniszex? Fából vaskarika?
- Egy nyelvet beszélünk?
- Más az agyunk is?
- „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Budapest
Rózsafüzér Királynéja Róm. Kat. Plébánia, BUDAPEST
Thököly út 56.
bővebben
- Miért fáj, ha kritizálnak?
- Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
- Technikák, törvényszerűségek
- Mit tegyünk, mit ne?
Budapest
Rózsafüzér Királynéja Róm. Kat. Plébánia, BUDAPEST
Thököly út 56.
bővebben
- A helyes önértékelés kialakulása
- Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
- „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Budapest
Rózsafüzér Királynéja Róm. Kat. Plébánia, BUDAPEST
Thököly út 56.
bővebben
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelmezés szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése
- Tipikus akadályok
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- A hatékony fegyelmezés eszközei
- Mikor? Hogyan? Hogyan ne? Büntetés? Irgalom?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Budapest
Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium, BUDAPEST
Völgy u. 20-22.
bővebben
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelmezés szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése
- Tipikus akadályok
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- A hatékony fegyelmezés eszközei
- Mikor? Hogyan? Hogyan ne? Büntetés? Irgalom?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
|
Felcsút
Felcsúti Letenyey Lajos Gimnázium Technikum és Szakképző Iskola
Fő út 191.
bővebben
- Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
- Miért nem működik, pedig százszor is elmondjuk?
- Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Budapest
Budapest-Mátyásföldi Szent József Plébánia
Pilóta u. 27.
bővebben
- Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
- Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba!
- A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
- Túlélés vagy új születés?
- (M)Ilyen a serdülőnk!
|
|
Budapest
Óbudai Szent Péter és Pál Szalézi Általános Iskola és Óvoda
Fényes Adolf u. 10.
bővebben
- Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
- A fegyelmezés szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése
- Tipikus akadályok
- És ha a nevelő fegyelmezetlen?
- A hatékony fegyelmezés eszközei
- Mikor? Hogyan? Hogyan ne? Büntetés? Irgalom?
- Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
|
|
Budapest
Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
bővebben
A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
- korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
- ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.
A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:
Képes:
- az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
- organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
- a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
- a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
- a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
- a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
- bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
- J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
- szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.
A képzés fejleszti
- a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
- a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
- a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.
Autonómiája és felelőssége:
- széleskörű nevelői feladatok ellátása;
- alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;
A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.
A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.
Budapest
BUDAPEST, Piarista Gimnázium
Piarista utca 1.
bővebben
- A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
- Életkorhoz illő használat?
- Hogyan válik valaki függővé?
- A Patkány Hotel kísérlet
- Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
- Van védelem? Tanítható?
- Mire való a gép? Mire való az agy?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pécs
PÉCSI MESZESI ÁLTALÁNOS ISKOLA
Komlói út 58.
bővebben
- Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
- Miért nem működik, pedig százszor is elmondjuk?
- Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
|
Hódmezővásárhely
HÓDMEZŐVÁSÁRHELY, Szent István Király Templom
Szent István tér 4.
bővebben
- A helyes önértékelés kialakulása
- Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
- „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
|
Budapest
Budapest-Mátyásföldi Szent József Plébánia
Pilóta u. 27.
bővebben
- Elengedni - de éppen most?!
- Az „én-te-mi-érték-Isten” felfedezésének korszaka
- Nevelői feladatunk: "nyitott tenyérrel szeretni " - Hogyan?
- Mennyire és miben támogassuk?
- Hogyan válnak az értékek belsővé?
|
|
|
Szombathely
Martineum Felnőttképző Akadémia
Karmelita utca 1.
bővebben
A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
- korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
- ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.
A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:
Képes:
- az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
- organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
- a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
- a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
- a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
- a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
- bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
- J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
- szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.
A képzés fejleszti
- a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
- a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
- a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.
Autonómiája és felelőssége:
- széleskörű nevelői feladatok ellátása;
- alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;
A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.
A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Budaörs
Mindszenty József Római Katolikus Általános Iskola
Esze Tamás utca 1.
bővebben
(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
- Az életképesség készségei
- Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
- Mit tehet a család, és mit az iskola?
- Mi a helyzet a kreativitással?
- Jobb agyféltekénk speciális funkciói
|
Vác
VÁC, Regőczi kápolna
II. Rákóczi Ferenc tér 15.
bővebben
- Uniszex? Fából vaskarika?
- Egy nyelvet beszélünk?
- Más az agyunk is?
- „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
|
|
Kaposvár
Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
bővebben
- A gyermeknevelés legnagyobb kihívása a tömegtársadalomban: engedelmesség és/vagy döntésképesség?
- Legyen a ti beszédetek: igen-igen, nem-nem - avagy nevelhető-e a döntésképesség?
- Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók
- A janicsár-jellem kialakulásának veszélye
|
|
|
|