április 2019

h k sze cs p szo v
1
2
3
4
5
6
7
 

Dabas

Dabasi Bóbita Óvoda
Szent István út 34.
09:30 - 11:00

bővebben

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

  • Tipikus óvodáskori gondok
  • A nem-et mondás művészete
  • Különóra? szabad játszás?
  • Mikor óvodaérett, mikor iskolaérett egy gyerek?
  • Agresszió, testvérféltékenység, félelmek…
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-01 09:30 - 11:00
Hol: 

Dabasi Bóbita Óvoda

Szent István út 34.
Dabas 2370
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Vác

Püspöki Palota
Migazzi Kristóf tér 1.
12:00 - 16:00

bővebben

A (le)építő kritika, A harag kezelése

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?

A harag kezelése

  • Érted haragszom! – nem mindegy, hogyan!
  • A harag kezelése: tanulható, tanítható!
  • Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-01 12:00 - 16:00
Helyszín: 
Hol: 

Püspöki Palota

Migazzi Kristóf tér 1.
Vác 2600
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Zalaegerszeg

Szent Család Óvoda
Köztársaság útja 12.
17:00 - 19:00

bővebben

Tömegember vagy önálló egyéniség? A döntésképesség fejlesztése.

Tömegember vagy önálló egyéniség? A döntésképesség fejlesztése.

  • A gyermeknevelés legnagyobb kihívása a tömegtársadalomban: engedelmesség és/vagy döntésképesség?
  • Legyen a ti beszédetek: igen-igen, nem-nem - avagy nevelhető-e a döntésképesség?
  • Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók
  • A janicsár-jellem kialakulásának veszélye
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-02 17:00 - 19:00
Hol: 

Szent Család Óvoda

Köztársaság útja 12.
Zalaegerszeg 8900
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Vác

Credo Ház
Kossuth tér 4.
18:00 - 19:30

bővebben

A szexualitás öröm és feladat

A szexualitás öröm és feladat

szexuális nevelés 1.
  • Mi (lehet) a célja?
  • A szexualitás dimenziói
  • A szerelem biokémiája
  • A szexualitás járulékos vagy lényegi része az embernek?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-03 18:00 - 19:30
Helyszín: 
Hol: 

Credo Ház

Kossuth tér 4.
Vác 2600
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Pannonhalma

Szent Benedek Általános Iskola, Középiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Pannonhalmi Tagintézménye
Petőfi utca 27.
18:00 - 19:30

bővebben

Rejtett üzeneteink

A rejtett tanterv

  • Hatékonysága jelentősebb a leírt tanterveknél!
  • 8 iskolaév alatt átélt 7000 óra legfontosabb tapasztalata ez, mégis „rejtve” marad?
  • Mit tanulnak meg a gyerekek igazán egy iskolában?
  • Minden alapvető pszichikus tartományra kiterjed! (Teljesítmény, intelligencia, világkép, önértékelés…)
  • Milyen hatásrendszerben növekszik a személyiség?
  • A tankönyv, az intézmény, a pedagógus rejtett tanterve
  • Milyen a mi rejtett tantervünk? Merjünk szembenézni a valósággal!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-04 18:00 - 19:30
Hol: 

Szent Benedek Általános Iskola, Középiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Pannonhalmi Tagintézménye

Petőfi utca 27.
Pannonhalma 9090
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 
 
 
8
9
10
11
12
13
14
 

Nagykőrös

Názáret Római Katolikus Óvoda
Hősök tere 2.
16:30 - 18:00

bővebben

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

  • Tipikus óvodáskori gondok
  • A nem-et mondás művészete
  • Különóra? szabad játszás?
  • Mikor óvodaérett, mikor iskolaérett egy gyerek?
  • Agresszió, testvérféltékenység, félelmek…
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-08 16:30 - 18:00
Hol: 

Názáret Római Katolikus Óvoda

Hősök tere 2.
Nagykőrös 2750
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Budapest

Orbánhegyi Óvoda
Kiss János altábornagy utca 31-33.
17:00 - 18:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-09 17:00 - 18:30
Helyszín: 
Hol: 

Orbánhegyi Óvoda

Kiss János altábornagy utca 31
Budapest 1126
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Budapest

Ferencvárosi Művelődési Központ és Intézményei
Haller utca 27.
15:30 - 16:30

bővebben

EQ a kisgyermek életében

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-10 15:30 - 16:30
 
 

Göd

Búzaszem Általános Iskola
Vécsei utca 1.
18:00 - 19:30

bővebben

Serdül a kölök!

Serdül a kölök!

  • Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
  • Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba!
  • A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
  • Túlélés vagy új születés?
  • (M)Ilyen a serdülőnk!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-10 18:00 - 19:30
Hol: 

Búzaszem Általános Iskola

Vécsei utca 1.
Göd 2131
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Kisújszállás

Nagykun Klub
Rákóczi utca 3/d.
09:30 - 11:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-04-11 09:30 - 11:00
Helyszín: 
 
 

Bicske

Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Kisfaludy utca 50.
14:00 - 15:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-11 14:00 - 15:30
Hol: 

Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye

Kisfaludy utca 50.
Bicske 2060
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Budapest

Kájoni Ház
Szilfa utca 4.
20:15 - 21:45

bővebben

A harag kezelése

A harag kezelése

  • Érted haragszom! – nem mindegy, hogyan!
  • A harag kezelése: tanulható, tanítható!
  • Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-11 20:15 - 21:45
Helyszín: 
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 16:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-04-13 09:00 - 16:00
Hol: 

Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Török Flóris utca 227-229.
Budapest 1201
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 
15
16
17
18
19
20
21
 

Bárdudvarnok

Porta Pacis Lelkigyakorlatos Ház
Kaposszentbenedek lakótelep 79.
10:00 - 12:00

bővebben

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

  • Mi a tét?
  • Légy azzá, ami vagy!
  • Az apa szerepe a személyiség fejlődésében
  • A nemi identitás kialakulása
  • Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-15 10:00 - 12:00
 
 

Pécs

Magtár Látogatóközpont
Dóm tér 6.
15:00 - 16:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-15 15:00 - 16:00
 
 

Pécs

Ciszterci Szent Margit Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Apáca utca 23.
16:30 - 18:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-15 16:30 - 18:00
 
 
 

Tapolca

Tamási Áron Művelődési Központ
Kisfaludy Sándor utca 4.
09:00 - 13:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-17 09:00 - 13:00
Hol: 

Tamási Áron Művelődési Központ

Kisfaludy Sándor utca 4.
Tapolca 8300
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 
 
 
 
22
23
24
25
26
27
28
 
 

Békés

Kecskeméti Gábor Kulturális Központ
Jantyik Mátyás utca 23.
10:00 - 11:30

bővebben

Az okoseszközök és a kisgyermekkor

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-23 10:00 - 11:30
Hol: 

Kecskeméti Gábor Kulturális Központ

Jantyik Mátyás utca 23
Békés 5630
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Bátonyterenye

II. János Pál Pápa Katolikus Óvoda és Általános Iskola
Zrínyi Miklós út 1.
16:30 - 18:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-24 16:30 - 18:00
Hol: 

II. János Pál Pápa Katolikus Óvoda és Általános Iskola

Zrínyi Miklós út 1.
Bátonyterenye 3078
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Dad

Dadi Református Általános Iskola
Fő utca 37.
08:30 - 13:30

bővebben

Az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?, A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

  • Hogyan működik? Miért nem?
  • A külső motiváció
  • A belső motiváció
  • Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-25 08:30 - 13:30
 
 

Kaposvár

Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
18:00 - 19:30

bővebben

Nincs vezetés tekintély nélkül!

Nincs vezetés tekintély nélkül!

(A Szabadságra nevelünk! Fegyelmezéssel? című előadás folytatása.)
  • Nincs vezetés tekintély nélkül
  • Hogyan alakul ki a külső, a belső tekintély?
  • A „Nevelt nevelő” eszköztára
  • A személyiségünk magvában erő van! Éljünk vele!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-25 18:00 - 19:30
Hol: 

Püspökség Kaposvár

Zárda utca 4.
Kaposvár 7400
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Cegléd

Kossuth Művelődési Központ
Kossuth tér 5/a.
11:45 - 12:30

bővebben

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-26 11:45 - 12:30
Hol: 

Kossuth Művelődési Központ

Kossuth tér 5/a
Cegléd 2700
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 
 
29
30
1
2
3
4
5
 

Budaörs

Mindszenty József Római Katolikus Általános Iskola
Esze Tamás utca 1.
20:00 - 22:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-29 20:00 - 22:00
Hol: 

Mindszenty József Római Katolikus Általános Iskola és Óvoda

Esze Tamás utca 1.
Budaörs 2040
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Tatabánya

Szent Margit Általános Iskola
Botond vezér utca 1.
17:00 - 18:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-04-30 17:00 - 18:30