szeptember 2020

h k sze cs p szo v
31
1
2
3
4
5
6
 
 

Budapest

Budapest Adminisztrációs Központ
09:00 - 18:00

bővebben

Adminisztráció

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-01 09:00 - 18:00
 
 

Borsosberény

Szent Márton Katolikus Általános Iskola
Rákóczi út 37-39.
14:00 - 15:30

bővebben

Az organikus pedagógus

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-01 14:00 - 15:30
Kiknek: 
 
 

Budapest

Evosoft Hungary Kft.
Kaposvár utca 14-18.
09:30 - 14:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?, A (le)építő kritika

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-02 09:30 - 14:30
 
 
 
 
 
7
8
9
10
11
12
13
 

Zalaszentmihály

Zalaszentmihály Község Önkormányzata
Jókai Mór utca 3.
17:00 - 18:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-07 17:00 - 18:30
 
 

Dunakeszi

Krisztus Király Római Katolikus Általános Iskola
Táncsics Mihály utca 4.
17:30 - 19:00

bővebben

A szív intelligenciája - az "életképesség" és a küzdőképesség készségei

A szív intelligenciája - az "életképesség" és a küzdőképesség készségei

  • Tanulható a humor, a kapcsolatteremtés, az együttműködés, a kitartás vagy az indulatkezelés?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-08 17:30 - 19:00
 
 

Göd

Búzaszem Általános Iskola
Vécsei utca 1.
18:00 - 20:00

bővebben

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-09 18:00 - 20:00
 
 
 
 
 
14
15
16
17
18
19
20
 
 

Lőrinci

Pitypang Ház
Kis utca 7/a.
18:00 - 19:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-15 18:00 - 19:30
Helyszín: 
 
 
 

Nyíregyháza

Görögkatolikus Papnevelő Intézet
Bethlen Gábor utca 5.
14:00 - 17:00

bővebben

A (le)építő kritika, A harag kezelése

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?

A harag kezelése

  • Érted haragszom! – nem mindegy, hogyan!
  • A harag kezelése: tanulható, tanítható!
  • Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-17 14:00 - 17:00
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 17:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-19 09:00 - 17:00
 
 
21
22
23
24
25
26
27
 

Pécs

Herkules Műhely
Felsővámház utca 52.
18:00 - 19:30

bővebben

A szív intelligenciája - az "életképesség" a küzdőképesség készségei

A szív intelligenciája - az "életképesség" és a küzdőképesség készségei

  • Tanulható a humor, a kapcsolatteremtés, az együttműködés, a kitartás vagy az indulatkezelés?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-21 18:00 - 19:30
Helyszín: 
 
 

Orosháza

Petőfi Művelődési Központ
Kossuth Lajos utca 3.
17:00 - 18:30

bővebben

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-22 17:00 - 18:30
 
 

Miskolc

Evosoft Hungary Kft.
Arany János tér 1.
09:30 - 16:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?, A (le)építő kritika

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-23 09:30 - 16:30
 
 

Kaposvár

Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
18:00 - 19:30

bővebben

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve” (társas intelligencia 2.)

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve” (társas intelligencia 2.)

  • „Te” vagy „Az”  - kinek, minek nézzük egymást?
  • Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?
  • Gyógyító és mérgező kapcsolatok
  • Hogyan birkózzunk meg a sértéssel?
  • Az öröm-képesség
  • Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke

A szeretés és a kapcsolódás kiváló iskolája: a barátság.

  • Hogyan tudjuk fenntartani kapcsolatainkat?
  • A szeretet - munka, művészet, avagy csak "megtörténik" velünk?
  • Az egészséges kötődés alapjait tanulni kell - és lehet.
  • Vigyázat! Olyan, "mintha"... - A kötődések "álformái"
  • A BARÁTSÁG - az egészséges kötődés megkerülhetetlen iskolája
  • A barátság szabadidős ráadás, vagy a szeretés iskolája?
  • Azonos neműek /férfi és nő / házastársak / mester és tanítvány
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-24 18:00 - 19:30
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 17:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-26 09:00 - 17:00
 
 
28
29
30
1
2
3
4
 

Szombathely

Szombathelyi Evangélikus Egyházközség
Körmendi út 2.
18:00 - 19:30

bővebben

A kisiskolás kor életfeladatai

A kisiskolás kor életfeladatai

  • Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?
  • Van „kisiskolás” felnőtt is?
  • Mire figyeljünk, hogy egészségesen, boldogan fejlődjön?
  • Iskolakísérő feladatok. Az értékelés – nagyhatalom
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-28 18:00 - 19:30
 
 

Mosonmagyaróvár

Móra Ferenc Általános Iskola
Doktor Gyárfás utca 5.
13:00 - 14:30

bővebben

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

  • Hogyan működik? Miért nem?
  • A külső motiváció
  • A belső motiváció
  • Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-29 13:00 - 14:30
Kiknek: 
 
 

Mosonmagyaróvár

Móra Ferenc Általános Iskola
Doktor Gyárfás utca 5.
16:00 - 17:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-29 16:00 - 17:30
Kiknek: 
 
 

Győr

Prohászka Ottokár Orsolyita Általános Iskola
Apáca utca 43.
15:30 - 17:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-09-30 15:30 - 17:00
Kiknek: 
 
 

Győr

Péterfy Sándor Evangélikus Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Péterfy Sándor utca 2.
17:30 - 19:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-09-30 17:30 - 19:30
Kiknek: