február 2020

h k sze cs p szo v
27
28
29
30
31
1
2
 
 
 
 
 
 

Budapest

Pesterzsébeti Baptista Gyülekezet
Ady Endre utca 58.
10:00 - 11:00

bővebben

Életünk és az érzelmi intelligencia

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-01 10:00 - 11:00
 
 
3
4
5
6
7
8
9
 

Pécel

Péceli Református Egyházközség Harangvirág Óvoda
Eszperantó köz 1.
09:00 - 10:30

bővebben

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-02-03 09:00 - 10:30
 
 

Budapest

Kájoni Ház
Szilfa utca 4.
19:00 - 20:30

bővebben

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-03 19:00 - 20:30
Helyszín: 
 
 

Vác

Credo Ház
Kossuth tér 4.
18:00 - 19:30

bővebben

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-04 18:00 - 19:30
Helyszín: 
 
 

Budapest

Hattyúház
Hattyú utca 14.
18:00 - 20:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-05 18:00 - 20:00
Helyszín: 
 
 

Budapest

Katolikus Pedagógiai Intézet
Városligeti Fasor 42.
13:00 - 14:30

bővebben

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-06 13:00 - 14:30
 
 

Őrbottyán

Őrbottyáni baptista imaház
Fő út 96.
18:00 - 19:30

bővebben

Szexuális nevelés.

Szexuális nevelés.

  • A szexuális nevelés - Mikor? Mennyit? Mi tartozik ide?
  • Kapcsolatunk a testünkkel (ruházkodás, szemérem, szexualitás, testkép)
  • Vonzalom, intimitás - ki a vonzó?
  • Erotikus kötődés
  • A házassági szövetségkapcsolat ( erotikus-szellemi-testi-isteni kötődés)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-06 18:00 - 19:30
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 17:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-08 09:00 - 17:00
 
 
10
11
12
13
14
15
16
 

Zalaegerszeg

Zalaegerszegi Szűz Mária Szeplőtelen Szíve Plébánia
Átalszegett utca 100.
17:00 - 18:30

bővebben

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-10 17:00 - 18:30
 
 

Baja

Ciszterci Ház - Baja
Tóth Kálmán tér 5.
18:00 - 19:30

bővebben

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

„Férfinak és nőnek teremtette…” hasonlóságaink és különbözőségeink

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-11 18:00 - 19:30
 
 

Erdőkertes

Erdőkertes Református Templom
Nemes utca
17:00 - 18:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-12 17:00 - 18:30
 
 

Nyíregyháza

Görögkatolikus Papnevelő Intézet
Bethlen Gábor utca 5.
14:00 - 18:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-02-13 14:00 - 18:00
 
 
 
 
17
18
19
20
21
22
23
 

Komló

Kökönyösi Óvoda
Jó Szerencsét utca 1.
16:00 - 17:30

bővebben

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

  • Tipikus óvodáskori gondok
  • A nem-et mondás művészete
  • Különóra? szabad játszás?
  • Mikor óvodaérett, mikor iskolaérett egy gyerek?
  • Agresszió, testvérféltékenység, félelmek…
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-17 16:00 - 17:30
Kiknek: 
 
 
 

Kecskemét

Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola
Szent Imre utca 9.
16:30 - 18:00

bővebben

A kisgyermekkor életfeladatai.

A kisgyermekkor életfeladatai.

  • Hogyan alakul ki a személyközpontú világkép egy fogyasztói társadalomban?
  • Az önbizalom kialakulásának feltételei
  • A kényeztetésről és a hisztiről
  • Milyen alapok hiányoznak a gyanakvó és panaszkodó emberekben?
  • Gyermeki és gyerekes felnőttkori vonások
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-19 16:30 - 18:00
 
 

Telki

Telki Óvoda
Harangvirág utca 3.
19:00 - 20:30

bővebben

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-20 19:00 - 20:30
Helyszín: 
 
 

Budapest

Katolikus Pedagógiai Intézet
Városligeti Fasor 42.
10:00 - 11:00

bővebben

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2020-02-21 10:00 - 11:00
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 17:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-22 09:00 - 17:00
 
 
24
25
26
27
28
29
1
 

Kőszeg

Árpád-házi Szent Margit Általános Iskola és Gimnázium
Várkör 34.
17:00 - 18:30

bővebben

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-24 17:00 - 18:30
 
 
 

Budapest

Magyar Szentek temploma
Magyar Tudósok Körútja 1.
19:00 - 20:30

bővebben

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” ?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-26 19:00 - 20:30
 
 

Kaposvár

Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
18:00 - 19:30

bővebben

„FONTOS VAGY NEKEM” – bevezetés a kötődéspedagógiába (társas intelligencia 1.)

„FONTOS VAGY NEKEM” – bevezetés a kötődéspedagógiába (társas intelligencia 1.)

  • Az  egészséges élet feltétele: a meggyökerezés
  • Hogyan jönnek létre maradandó kötődések? Mi a szerepük a nevelésben?
  • A kötődés nem gátja-e a szabadságnak, nem a függőség melegágya?
  • Miért szomjazzuk a kötődést?
  • „Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”  Mi a társas intelligencia?
  • Vérünkben van a segítés? Akkor miért nem segít mindenki azonnal?
  • Az empátia segítő és gátló tényezői
  • Miért vagyunk on-line bátrabbak, mint szemtől szembe?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-27 18:00 - 19:30
 
 
 

Kunszentmiklós

Baksay Sándor Református Gimnázium és Általános Iskola
Kálvin tér 17.
15:00 - 16:30

bővebben

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

  • Mi a tét?
  • Légy azzá, ami vagy!
  • Az apa szerepe a személyiség fejlődésében
  • A nemi identitás kialakulása
  • Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2020-02-29 15:00 - 16:30