szeptember 2019

h k sze cs p szo v
26
27
28
29
30
31
1
 
 
 
 
 
 
 
2
3
4
5
6
7
8
 

Sellye

Sellyei Református Társegyházközség Gyülekezeti Ház
Dózsa György utca 3.
17:00 - 18:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-02 17:00 - 18:30
 
 
 

Budapest

Katolikus Pedagógiai Intézet
Városligeti Fasor 42.
10:00 - 15:00

bővebben

Szaktanácsadói szakmai nap

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-04 10:00 - 15:00
 
 

Hatvan

Kossuth Lajos Általános Iskola
Kossuth tér 1.
17:00 - 18:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-04 17:00 - 18:30
 
 

Jászszentlászló

Jászszentlászló Művelődési Ház
Kossuth Lajos utca 7.
17:30 - 19:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-05 17:30 - 19:00
Kiknek: 
 
 
 

Veresegyház

Veresegyházi Római Katolikus Plébánia
Szentlélek tér 1-3.
17:00 - 18:30

bővebben

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

  • Mi a tét?
  • Légy azzá, ami vagy!
  • Az apa szerepe a személyiség fejlődésében
  • A nemi identitás kialakulása
  • Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-07 17:00 - 18:30
 
 
9
10
11
12
13
14
15
 

Zsombó

József Attila Közösségi Ház és Könyvtár
Alkotmány utca 1.
18:00 - 19:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-09 18:00 - 19:30
Kiknek: 
 
 

Kunszentmiklós

Kunszentmiklós Református Gyülekezet
Kálvin tér 3.
17:00 - 18:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-10 17:00 - 18:30
 
 

Biatorbágy

Biatorbágyi Juhász Ferenc Művelődési Központ
Baross Gábor utca 1.
14:00 - 15:30

bővebben

Konferencia

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-11 14:00 - 15:30
 
 

Jászszentlászló

Jászszentlászló Művelődési Ház
Kossuth Lajos utca 7.
18:00 - 19:30

bővebben

Serdül a kölök!

Serdül a kölök!

  • Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
  • Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba!
  • A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
  • Túlélés vagy új születés?
  • (M)Ilyen a serdülőnk!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-11 18:00 - 19:30
 
 

Budapest

Katolikus Pedagógiai Intézet
Városligeti Fasor 42.
10:00 - 15:00

bővebben

Szaktanácsadói szakmai nap

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-12 10:00 - 15:00
 
 
 
 
16
17
18
19
20
21
22
 

Kazincbarcika

Kazincbarcika
10:00 - 14:00

bővebben

Konferencia

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-16 10:00 - 14:00
Helyszín: 
 
 

Budapest

Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium
Villányi út 27.
18:00 - 19:30

bővebben

Királyi Én születik - nagykamaszok

Királyi Én születik - nagykamaszok

  • Elengedni - de éppen most?!
  • Az „én-te-mi-érték-Isten” felfedezésének korszaka
  • Nevelői feladatunk: "nyitott tenyérrel szeretni " - Hogyan?
  • Mennyire és miben támogassuk?
  • Hogyan válnak az értékek belsővé?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-16 18:00 - 19:30
 
 

Dabas

Dabasi Bóbita Óvoda
Szent István út 34.
17:30 - 19:00

bővebben

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!

  • Tipikus óvodáskori gondok
  • A nem-et mondás művészete
  • Különóra? szabad játszás?
  • Mikor óvodaérett, mikor iskolaérett egy gyerek?
  • Agresszió, testvérféltékenység, félelmek…
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-17 17:30 - 19:00
Kiknek: 
 
 

Göd

Búzaszem Általános Iskola
Vécsei utca 1.
18:00 - 19:30

bővebben

Királyi Én születik - nagykamaszok

Királyi Én születik - nagykamaszok

  • Elengedni - de éppen most?!
  • Az „én-te-mi-érték-Isten” felfedezésének korszaka
  • Nevelői feladatunk: "nyitott tenyérrel szeretni " - Hogyan?
  • Mennyire és miben támogassuk?
  • Hogyan válnak az értékek belsővé?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-18 18:00 - 19:30
Kiknek: 
 
 

Bölcske

Bölcskei Könyvtár és Iskolakönyvtár, Mozi, Művelődési és Közösségi Ház
Szentháromság tér 6.
18:00 - 19:30

bővebben

Serdül a kölök!

Serdül a kölök!

  • Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
  • Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba!
  • A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
  • Túlélés vagy új születés?
  • (M)Ilyen a serdülőnk!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-19 18:00 - 19:30
Kiknek: 
 
 

Szombathely

Savaria Szimfonikus Zenekar, Bartók terem
Rákóczi Ferenc utca 3.
10:00 - 11:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-20 10:00 - 11:30
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 17:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-21 09:00 - 17:00
 
 
23
24
25
26
27
28
29
 

Pécel

Péceli Református Egyházközség Harangvirág Óvoda
Eszperantó köz 1.
09:00 - 13:00

bővebben

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-23 09:00 - 13:00
 
 

Csengőd

Dankó Pista Művelődési Ház és Könyvtár
József Attila utca 29.
15:00 - 16:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-23 15:00 - 16:30
 
 

Budapest

Kájoni Ház
Szilfa utca 4.
19:00 - 20:30

bővebben

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

  • Hogyan működik? Miért nem?
  • A külső motiváció
  • A belső motiváció
  • Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-23 19:00 - 20:30
Helyszín: 
 
 

Biatorbágy

Biatorbágyi Juhász Ferenc Művelődési Központ
Baross Gábor utca 1.
18:00 - 19:30

bővebben

A szülők és az iskola kapcsolata

A kisiskolás kor életfeladatai

  • Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?
  • Van „kisiskolás” felnőtt is?
  • Mire figyeljünk, hogy egészségesen, boldogan fejlődjön?
  • Iskolakísérő feladatok. Az értékelés – nagyhatalom
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-24 18:00 - 19:30
Kiknek: 
 
 

Gödöllő

Gödöllői Palotakert Óvoda
Palota-kert 17.
16:30 - 18:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-09-25 16:30 - 18:00
 
 

Kaposvár

Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
18:00 - 19:30

bővebben

„BÍZZ BENNE(M)”! Mire képes a bizalom a nevelésben és a vezetésben?

„BÍZZ BENNE(M)”! Mire képes a bizalom a nevelésben és a vezetésben?

  • Lehetséges bizalommal vezetni manapság?
  • A bizalom eszközei
  • Mit jelent a bizalompedagógia a gyakorlatban, az egyes életkorokban és vezetőként?
            (Kisgyermekek, kisiskolások, serdülők – munkatársak)
     
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-26 18:00 - 19:30
 
 
 

Bácsalmás

Bácsalmási Kulturális Központ
Szent János utca 7.
10:15 - 12:15

bővebben

Kapcsolatokban élünk vagy "online vagyunk"?

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-28 10:15 - 12:15
 
 
30
1
2
3
4
5
6
 

Nagykanizsa

Hevesi Sándor Művelődési Központ
Széchenyi tér 5-9.
17:30 - 19:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-09-30 17:30 - 19:00