h k sze cs p szo v
29
30
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 16:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-05-04 09:00 - 16:00
Hol: 

Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Török Flóris utca 227-229.
Budapest 1201
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 

Sződ

Faluház Sződ
Dózsa György út 100.
17:00 - 18:30

bővebben

Tömegember vagy önálló egyéniség? A döntésképesség fejlesztése.

Tömegember vagy önálló egyéniség? A döntésképesség fejlesztése.

  • A gyermeknevelés legnagyobb kihívása a tömegtársadalomban: engedelmesség és/vagy döntésképesség?
  • Legyen a ti beszédetek: igen-igen, nem-nem - avagy nevelhető-e a döntésképesség?
  • Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók
  • A janicsár-jellem kialakulásának veszélye
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-04 17:00 - 18:30
Helyszín: 
 
 
6
7
8
9
10
11
12
 

Budapest

Albertfalvai Óvoda
Ezüstfenyő tér 1.
09:00 - 10:00

bővebben

Anyanyelvi előadás

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-05-06 09:00 - 10:00
 
 

Tata

Tatai Református Gimnázium
Kossuth tér 11.
18:00 - 19:30

bővebben

Serdül a kölök!

Serdül a kölök!

  • Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
  • Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba!
  • A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
  • Túlélés vagy új születés?
  • (M)Ilyen a serdülőnk!
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-06 18:00 - 19:30
 
 

Baia Mare

Teleki Magyar Ház
Strada Minerilor 5-7.
16:00 - 19:30

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-07 16:00 - 19:30
Helyszín: 
 
 

Baia Mare

Teleki Magyar Ház
Strada Minerilor 5-7.
16:00 - 19:30

bővebben

A (le)építő kritika, A harag kezelése

A (le)építő kritika

  • Miért fáj, ha kritizálnak?
  • Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
  • Technikák, törvényszerűségek
  • Mit tegyünk, mit ne?

A harag kezelése

  • Érted haragszom! – nem mindegy, hogyan!
  • A harag kezelése: tanulható, tanítható!
  • Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-08 16:00 - 19:30
Helyszín: 
 
 

Szamosardó

Szamosardói Kós Károly Általános Iskola
10:00 - 11:30

bővebben

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-09 10:00 - 11:30
 
 
 

Oradea

Posticum
Strada Teiului 26.
16:00 - 20:00

bővebben

A szexualitás öröm és feladat

A szexualitás öröm és feladat

szexuális nevelés 1.
  • Mi (lehet) a célja?
  • A szexualitás dimenziói
  • A szerelem biokémiája
  • A szexualitás járulékos vagy lényegi része az embernek?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-11 16:00 - 20:00
Helyszín: 
 
 

Oradea

Posticum
Strada Teiului 26.
10:00 - 12:00

bővebben

"Ki viszi át a szerelmet?" - szexuális nevelés 2.

"Ki viszi át a szerelmet?" - szexuális nevelés 2.

Mi tartozik ide?

Mikor, mit?

Nevelési feladatok gyermekkorban, kisiskolásoknál, és a serdülőknél

A szemérem szerepe

Ki a vonzó?

Flört, összeköltözés, próbaházasság

Az érett szexualitás

Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-12 10:00 - 12:00
Helyszín: 
 
 

Margitta

Margitta
17:00

bővebben

Bizalompedagógia a gyakorlatban – Don Bosco bizalompedagógiája.

Bizalompedagógia a gyakorlatban – Don Bosco bizalompedagógiája.

  • Az egyik leghatékonyabb bizalompedagógus mindennapjai
  • Hogyan csinálta? Vajon mit kezdene a mai nevelési helyzetünkkel?
  • Mit tanulhatunk tőle a mai teljesítménymotivált világban?
  • A nagy eszmék lebontása a hétköznapi gyakorlatra
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-12 17:00
Helyszín: 
Hol: 

Margitta

Margitta 415300
Románia

Mutatás a térképen

Kiknek: 
 
13
14
15
16
17
18
19
 

Baja

Szent László Általános Művelődési Központ
Katona József utca 3.
16:00 - 18:00

bővebben

A játék, a mese, a művészet szerepe az (érzelmi) nevelésben

A művészet (zene – játék - mese) - úri passzió vagy emberi létszükséglet?

  • A mesék élni tanítanak
  • Játék nélkül nem tud felnőni az ember?
  • Zene és tanulás
  • A zene automatikus hatásmechanizmusa
  • Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
  • „A zene pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni” (Németh László)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-13 16:00 - 18:00
 
 

Balassagyarmat

Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Ady Endre út 1/a.
16:30 - 18:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-14 16:30 - 18:30
Kiknek: 
 
 
 

Kaposvár

Püspökség Kaposvár
Zárda utca 4.
18:00 - 19:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-16 18:00 - 19:30
 
 
 

Budapest

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Török Flóris utca 227-229.
09:00 - 16:00

bővebben

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés klónja

Organikus pedagógia – keresztény értékrendű, érzelmi intelligenciára alapozó szakirányú továbbképzés

A képzés célja: keresztény értékrendű (J. Kentenich pedagógiai rendszere), felekezetközi és világnézeti szempontból úgynevezett semleges nevelési helyzetekben is hatékony nevelési szemléletmód megalapozása, annak alkalmazásához szükséges tudáselemek és kompetenciák elsajátítása.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  • tudományosan megalapozott ismeretekkel rendelkezik Joseph Kentenich organikus pedagógiai rendszerének különböző területeiről;
  • korszerű ismeretei vannak a modern neveléstudományi, pedagógiai, pszichológiai és egyéb humán tudományok nevelési területekkel érintkező kutatásainak eredményeiről;
  • ismeri az organikus pedagógia alkalmazását támogató módszertani lehetőségeket.

A képzés során elsajátítandó személyes adottságok, készségek:

Képes:

  • az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközeit a saját szakmai területén megfelelően alkalmazni, az érzelmi intelligencia tantárgyközi és rejtett tantervi megvalósításának lehetőségeit felhasználni;
  • organikus pedagógiai szemléletű nevelési folyamatokat megszervezni és alkalmazni;
  • a személyiséget a saját szakterületének felhasználásával az életkorral járó belső mozgásokra támaszkodva fejleszteni;
  • a tanulás rejtett útjait, az észlelés, a koncentráció és az információfeldolgozás egyéni útjait hatékonyan támogatni;
  • a művészeti hatásmechanizmusokat a személyiség és a közösség fejlesztésében alkalmazni;
  • a nevelés során a gyermek saját személyes eszményét, eredetiségét megtalálni és kibontakoztatni;
  • bizalommal teli, személyes törődést és kötődést, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni;
  • J. Kentenich pedagógiai rendszerét a gyakorlatban alkalmazni, a keresztény szellemiségű hitéletre nevelést organikusan felépíteni;
  • szakmai programok, tananyagok és eljárások organikus szemléletű, érzelmi intelligenciaközpontú továbbfejlesztésére.

A képzés fejleszti

  • a hallgatók tudományos, pedagógiai, neveléselméleti szemléletét;
  • a hallgatók új – az érzelmi intelligencia alkalmazását segítő– módszertani megközelítések iránti nyitottságát;
  • a hallgatók keresztény értékrenden alapuló, organikus emberképpel rendelkező innovatív pedagógiai felkészültségét.

Autonómiája és felelőssége:

  • széleskörű nevelői feladatok ellátása;
  • alapdiplomájától függően bármely életkorú gyermekek, fiatalok, felnőttek intézményrendszeren belüli, illetve informális környezetben történő oktatása és/vagy nevelése: bölcsőde, óvoda, iskola, művészeti képzés, hitéleti képzés, védőnő, szabadidő-szervező, művelődésszervezői, ifjúságvédelmi, szociálpedagógiai tevékenység, művészetközvetítés, vezetés;

A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgató hatékonyan vegyen részt érzelmi intelligenciát alkalmazó, az egész fejlődési folyamatot átfogó szakmai koncepciók kidolgozásában és megvitatásában.

A képzés támogatja és megalapozza, hogy a hallgatók szakmai felelősséget vállaljanak az emberekkel folytatott munkájuk hosszú távon hatékony elméleti-módszertani megalapozásáért.

Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-05-18 09:00 - 16:00
Hol: 

Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Török Flóris utca 227-229.
Budapest 1201
Magyarország

Mutatás a térképen

 
 
20
21
22
23
24
25
26
 

Mosonmagyaróvár

Móra Ferenc Általános Iskola
Doktor Gyárfás utca 5.
10:00 - 13:00

bővebben

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése, A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése

  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-20 10:00 - 13:00
 
 

Mosonmagyaróvár

Hildegard Óvoda
Kapucinus utca 2.
16:00 - 17:30

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-20 16:00 - 17:30
Helyszín: 
 
 

Győr

Brenner János Hittudományi Főiskola
Káptalandomb 7.
18:00 - 20:00

bővebben

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

A szív, a lélek intelligenciája - tanulható a talpraesettség?

(A - Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése - című előadás folytatása)
  • Az életképesség készségei
  • Humor, kapcsolatteremtés, együttműködés, kitartás, indulatkezelés...
  • Mit tehet a család, és mit az iskola?
  • Mi a helyzet a kreativitással?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-20 18:00 - 20:00
 
 

Ceglédbercel

Ceglédberceli Kultúrház és Könyvtár
Pesti út 96.
17:00 - 18:30

bővebben

Érzelmi intelligencia a házasságban

Érzelmi intelligencia a házasságban

( A Miért nem működik a "Százszor megmondtam!" ? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése című előadás kifejezetten párkapcsolati összefüggésekben.)
  • Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
  • Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk?
  • Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
  • Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
  • Jobb agyféltekénk speciális funkciói
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-21 17:00 - 18:30
 
 

Szeged

Szegedi Katolikus Ház
Dugonics tér 12.
17:00 - 20:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Zárt körű
Mikor: 
2019-05-22 17:00 - 20:00
 
 

Kecskemét

Aranyhomok Hírös Város Turisztikai Központ
Rákóczi út 15.
17:00 - 19:00

bővebben

Bizalompedagógia a gyakorlatban – Don Bosco bizalompedagógiája., Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Bizalompedagógia a gyakorlatban – Don Bosco bizalompedagógiája.

  • Az egyik leghatékonyabb bizalompedagógus mindennapjai
  • Hogyan csinálta? Vajon mit kezdene a mai nevelési helyzetünkkel?
  • Mit tanulhatunk tőle a mai teljesítménymotivált világban?
  • A nagy eszmék lebontása a hétköznapi gyakorlatra

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-23 17:00 - 19:00
 
 
 
 
27
28
29
30
31
1
2
 

Dunakeszi

Krisztus Király Római Katolikus Általános Iskola
Táncsics Mihály utca 4.
17:30 - 19:00

bővebben

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

  • Mi a tét?
  • Légy azzá, ami vagy!
  • Az apa szerepe a személyiség fejlődésében
  • A nemi identitás kialakulása
  • Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-27 17:30 - 19:00
 
 

Pécel

Péceli Református Egyházközség Harangvirág Óvoda
Eszperantó köz 1.
16:00 - 17:30

bővebben

A művészet (zene – játék - mese) - úri passzió vagy emberi létszükséglet?

A művészet (zene – játék - mese) - úri passzió vagy emberi létszükséglet?

  • A mesék élni tanítanak
  • Játék nélkül nem tud felnőni az ember?
  • Zene és tanulás
  • A zene automatikus hatásmechanizmusa
  • Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
  • „A zene pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni” (Németh László)
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-28 16:00 - 17:30
 
 

Szécsény

Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Magyar utca 15.
17:00 - 19:00

bővebben

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

Fejleszt, vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai - A függőség kialakulása és megoldásaink

  • A képernyőzés és a fejlődő idegrendszer
  • Életkorhoz illő használat?
  • Hogyan válik valaki függővé?
  • A Patkány Hotel kísérlet
  • Közösségi média: kapcsolat, vagy illúzió?
  • Van védelem? Tanítható?
  • Mire való a gép? Mire való az agy?
Előadás jellege: 
Nyitott
Mikor: 
2019-05-29 17:00 - 19:00